Genom att klicka på "Godkänn alla cookies" samtycker du till lagring av cookies på din enhet för att förbättra webbplatsnavigering, analysera webbplatsanvändning och hjälpa till i våra marknadsföringsinsatser. Se vår integritetspolicy för mer information.

Gärdet

Besök vårt populära citynära lägenhetshotell på Gärdet. Med stora grönområden och Djurgården precis runt hörnet är det enkelt och bekvämt för dig att besöka Stockholms mest uppskattade turistmål. Välkommen att boka Gärdet!

A hotel lobby
Boka
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
För dig som vill komma hem till ett bekvämt boende.

BOKA ETT SMART BOENDE

Biz Apartment Gärdet har 175 hotellägenheter och är ett populärt lägenhetshotell där vi sammanfört hemtrevnad med hotellservice. Boendet är utformat för att ge både korttids- och långtidsboende en känsla av komfort och flexibilitet.

Läget erbjuder lugn och tillgänglighet. Med närhet både till naturreservat och centrala Stockholm kan ni njuta av en löprunda eller nöje och kultur. Områdets atmosfär är perfekt för avkoppling efter en hektisk arbetsdag. Ni som gäster kan njuta av smarta faciliteter såsom:

  • Strategiskt läge
  • 24-timmarsreception
  • TV med Chromecast
  • Stora lägenheter
  • Bra kommunikationer
  • Tillgång till tvättstuga
  • Frukostbuffé
  • Hotellägenheter med kök
  • Matbutik i byggnaden
  • Gym i huset (SATS)

HOTELLETS FACILITETER OCH SERVICE

På Biz Apartment Gärdet erbjuds en mångfald av faciliteter och service för att din vistelse ska bli så trivsam och smidig som bara möjligt. Vårt dedikerade team välkomnar er till elegant inredda hotellägenheter med moderna bekvämligheter som tillgång till gym och praktiska konferenslokaler för att bara nämna en bråkdel.

SVAR PÅ VANLIGA FRÅGOR / Gärdet

Biz Apartment Gärdet är perfekt för dig som vill bo på ett lägenhetshotell som både har hotellets generösa service och en skön hemkänsla. Nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna som vi får.

Hur tar man sig till Biz Apartment Gärdet bäst från Arlanda?

Taxi direkt från flygplatsen är alltid rekommenderat. Taxi Stockholm har fast pris på 725kr. Alternativ tar man arlanda express till centralstationen och därifrån tar man buss nr 1 från cityterminalen till Sehlstedsgatan.

Behöver man ta med sig någonting/vilka faciliteter ingår i hotellägenheten?

Alla våra hotellägenheter är fullt utrustade både vad gäller handdukar, sängkläder samt köksutrustning – så detta är ingenting ni behöver ta med.

Finns det kaffe och te på rummet?

Nej tyvärr finns inte detta på rummet. Men det finns en livsmedelsaffär runt hörnet.

Finns det kvällsöppna restauranger nära er?

Det finns absolut restauranger i närheter som till ex funcalistic.

Finns det tvättmöjligheter?

Ja, tvättstuga finns att boka på alla våra hotell. Avgift kan tillkomma.
Tvättmedel finns att köpa i receptionen.

Hur betalar man sin vistelse hos er?

Vi är ett kontantfritt hotell och en vistelse hos oss betalas antingen i receptionen med kort eller förbetalas vid bokningstillfället.

Hur ser era parkeringsmöjligheter ut?

Vi har 4st platser som ej är bokningsbara i vårt garage annars går det bra att parkera längs gatorna kring hotellet.

Ingår det frukost?

Det är möjligt att välja att boka med frukost vid bokningstillfället. På Gärdet serveras en frukostbuffé och på övriga hotell serveras en frukostpåse.

Ingår det städning?

Ja, städning ingår i din vistelse och genomförs en gång i veckan.

Vid vistelser om mindre än 7 dagar kommer således ingen städning att genomföras.

Kan jag som privatperson bo hos er?

Ja, vi välkomnar både privatpersoner och företagsgäster till våra hotell!

Kan man lämna bagage med er innan incheck?

Det går absolut bra att lämna bagage med oss.

Stänger ni receptionen under kvällstid?

Vi bemannar vår reception 24 timmar om dygnet.

Säljer ni biljetter till kollektivtrafik?

Nej tyvärr säljer vi inte biljetter men vi rekommenderar att man laddar ner SL appen.

Vad gäller vid icke-återbetalningsbara bokningar?

Icke-återbetalningsbara bokningar kan inte ombokas, ändras eller avbokas efter att dem är genomförda.

Bokningen skall vara bokad i namnet på gästen som ska bo, detta kontrolleras vid ankomst genom uppvisande av identifikation.

Icke-återbetalningsbara bokningar betalas direkt vid bokningstillfället. För att detta ska vara möjligt måste namnet på betalkortet matcha namnet på gästen i bokningen. Annars kommer kortdebitering inte vara möjlig och bokningen kommer att avbokas.

Vad är era husregler?
  • Av säkerhetsskäl får endast personal och registrerade gäster vistas i lokalerna efter kl. 22.00.
  • Alla besökare måste kunna visa legitimation på begäran från personalen i receptionen.
  • Inga besökare eller icke-registrerade gäster får vistas i rummen efter kl. 22.00.
  • Ingen hög musik eller störande aktiviteter efter kl. 22.00.
  • Observera att alla våra hotell är rökfria. Vid misstänkt rökning i rummet debiteras en straffavgift på 5000 kr.
  • Du är fullt ansvarig för alla skador du kan orsaka på hotellets rum eller allmänna ytor under din vistelse.
  • Användning av lustgas (N2O) och andra typer av gaser tillåts ej i våra allmänna ytor eller på våra hotellrum. Vi kommer debitera gästen en extra avgift på 500kr/patron för de som lämnar kvar denna typ av gaspatroner.

I händelse av överträdelse av husets policy förbehåller sig Biz Apartment rätten att vägra tjänster till någon och de kan komma att få lämna lokalerna.

Vad är era ändrings- och avbokningsrelger?

Vilka avbokningsregler gäller på Biz Apartment, när man bokar via vår centrala bokningsavdelning?

 

För vistelser på 1-7 nätter:

  • Du kan avboka kostnadsfritt fram till 18.00 dagen innan ankomst.
  • Om du avbokar efter 18.00 dagen innan ankomst, debiteras du en avgift motsvarande en natts vistelse.

 

Förvistelser på 8-29 nätter:

  • Du kan avboka kostnadsfritt upp till 4 dagar innan ankomst.
  • Om du avbokar senare än 4 dagar innan ankomst, debiteras du en avgift motsvarande fyra nätters vistelse.
  • För redan boende gäster som justerar vistelselängden med mindre än 4 nätters framförhållning, debiteras 4 nätter.

För vistelser på 30+ nätter:

  • Du kan avboka kostnadsfritt upp till 8 dagar innan ankomst.
  • Om du avbokar senare än 8 dagar innan ankomst, debiteras du en avgift motsvarande åtta nätters vistelse.
  • För redan boende gäster som justerar vistelselängden med mindre än 8 nätters framförhållning, debiteras 8 nätter.

Observera: Dessa regler gäller ej gruppbokningar. För gruppbokningar tillämpas andra avbokningsregler.

Vad är skillnaden på ett lägenhetshotell och ett traditionellt hotell?

Hos oss finner du samma funktionalitet som på ett traditionellt hotell.

Skillnaden är att våra rum generellt är större och att alla rum är utrustade med ett kök.

Vilka kollektiva färdmedel finns nära er?

Precis vid hotellet går buss nummer 1, 72 och 76 med jämna mellanrum.

Vilken tid är incheck och utcheck?

Incheckning sker från klockan 15:00 och utcheckning innan klockan 12:00.

Vid möjlighet är ni givetvis välkomna att checka in innan 15.00 eller checka ut efter 12:00. Notera dock att detta kommer med en avgift om 150 SEK/ timme. Sen utcheckning erbjuds till maximalt klockan 15:00. Ta gärna kontakt med receptionen för frågor om möjligheten finns.

Vilken är den kortaste respektive längsta vistelselängden jag kan bo hos er?

Hos oss kan man boka vistelser om allt från en natt till tre månader.

Är era hotell bemannade?

Ja, våra hotell är bemannade. På Gärdet, i Hammarby Sjöstad och Bromma är receptionen bemannad dygnet runt. I Solna är receptionen bemannad 13:30 till 08:00.

Hittar du inte svaret du söker?

Skicka ett mejl till oss med din fråga så återkommer vi så snart vi kan.